آمار مطالب

کل مطالب : 124
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 66
بازدید سال : 426
بازدید کلی : 8135

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان كتاب خانه شهيد مطهري ولاشان و آدرس motaharibook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

استرس دارید؟این خوردنی ها شما را شاد می کند!

فاطمه خراسانی کارشناس ارشد روانشناس بالینی و عضو انجمن بین المللی روانشناسی کاربردی گفت: تجربه نشان می دهد که بسیاری از افراد تنها راهکار مقابله با استرس های روزانه را پناه بردن بعضا خودسرانه به انواعی از داروهای شیمیایی دانسته و به جای آن که درصدد اصلاح شیوه و الگوی زندگی خود باشند و یا از روش های بی عارضه تر کمک بگیرند، پس از مدتی  در می یابند که وابسته به این داروها شده اند. 

وی افزود: از جمله دیگر راه های ناسالم مقابله تا استرس ها و تنش های روزانه می توان پرخوری عصبی و نتیجه آن افزایش وزن ناشی از غذا خوردن بیش از حد و یا به استعمال دخانیات نیز اشاره کرد. به طوری که مشاهده شده است پیاده روی روزانه حداقل 30 دقیقه که البته کم هزینه نیز است از نظر تعادل هورمون های دوپامین و سروتونین در خون و مغز ما بسیار تاثیر گذار و ارزشمند است و همان طور که گفته شد می تواند به کاهش اضطراب، افسدگی و تنش های روزانه منجر شود.   

این روانشناس بالینی با اشاره به اینکه رژیم غذایی می تواند اثر چشمگیری در سلامت روح و جسم فرد داشته باشد و برخی غذاها در پیشگیری از بیماری افسردگی و سایر بیماری های روانی نقش بسزایی دارند تصریح کرد:. تغذیه خوب باعث کاهش استرس و افزایش آرامش می شود مصرف روزانه انواعی از دم کرده های گیاهی مانند اسطوخودوس و گل گاو زبان، تاثیر به سزایی در کاهش استرس و تنش های روزانه دارد و می تواند به خواب خوب شبانه کمک کند. 
خراسانی گفت: از جمله مهم ترین موادغذایی برای کاهش استرس و افسردگی، می توان به این موارد اشاره کرد؛ جوی دو سر ، کلم بروکلی، کدو تنبل، موز، پرتقال ، سبوس گندم و جوانه گندم. مصرف این مواد غذایی به خوبی می تواند موجب افزایش سطح دوپامین(هورمون لذت) در انسان گردد. 

هم چنین مصرف غذاهای پر پروتئین، مانندانواع گوشت، سویا، لبنیات، انواع حبوبات مانند ماش، عدس و لوبیا مغز انسان را به افزایش ترشح هورمون سروتونین می کند که احساس مطبوع و پر نشاطی را در فرد ایجاد می کند. 

تعداد بازدید از این مطلب: 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

این خوراکی ها بعد از ورزش سم هستند

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ورزش یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند تا بتوانید به سرعت وزن خودتان را کاهش دهید اما در کنار آن تغذیه نیز نقش اساسی را ایفا می کند. بسیاری از افرادی که نمی توانند از راه ورزش کردن خودشان را لاغر کنند معمولا در تغذیه مشکلاتی را دارند. در اینجا تعدادی از بدترین خوراکی ها برای زمان بعد از ورزش را برای شما آوردیم.

سبزیجات خام

سبزی و میوه همیشه در لیست بهترین خوراکی ها قرار داشته اند و محققان و پزشکان به خوردن آن ها توصیه می کنند. اما با این حال سبزی ها خوراکی های مناسبی برای بعد از ورزش نیستند چرا که نمی توانند به متابولیزم بدن کمک کنند و همچنین انرژی های از دست رفته بدن را بازیابی نمی کنند.

فست فودها

یکی از بدترین خوراکی های دنیا فست فود است. انواع روغن های فرآوری شده و چربی های مضر در این خوراکی ها وجود دارد که می تواند به راحتی میزان تراکم چربی در بدن شما را افزایش دهد. مهمترین دلیلی که برای منع خوردن آن ها بعد از ورزش ارائه می شود این است که کالری بسیار بالای هر لقمه از این غذاها ساعت ها تلاش شما برای سوزاندن کالری را از بین می برد.

تنقلات شور

خرودن تنقلات یکی از تفریحاتی است که بسیاری از جوانان به آن علاقمند هستند. از جمله محبوب ترین تنقلات می توانیم به چیپس و پفک اشاره کنیم که البته بسیار شور هستند. تقریبا تمامی پزشکان بر این عقیده هستند که خوردن تنقلات بعد از ورزش می تواند به عنوان یک سم برای ورزشکاران شناخته شود. این تنقلات سطح پتاسیم را در بدن کاهش داده و خطراتی را برای آن ایجاد میکند.

انواع شیرینی

یکی دیگر از سم های خوراکی برای افراد چاق انواع شیرینی و دسر است. خوردن این دسرها و شیرینی ها می تواند به راحتی تمامی کالری ورزش شما را به بدن بازگرداند و همچنین و به هیچ عنوان برای افراد لاغر هم توصیه نمی شو. شیرینی این دسرها مصنوعی هستند و بیشتر به قلب شما فشار وارد می کنند.

پنیر

لبنیات از جمله مهمترین خوراکی های  هستند که بدن انسان به آن ها نیاز دارد و البته به استخوان سازی و بسیاری از فعالیت های بدن نیز کمک می کند. این درحالی است که بسیاری از پزشکان مصرف آن را بعد از ورزش توصیه نمی کنند چرا که باعث افزایش سطح نمک در بدن می شود و هم رده تنقلات قرار می گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

راههایی برای کسب آرامش ..

دوسوم مردم به دنبال راه حلی برای بر خورد با استرس می گردند در حالی که استرس به خودی خود مشکل ساز نیست .بلکه عکس العمل ما در برخورد با استرس است که گاهی ایجاد مشکل می کند .

بیشتر ما در اغلب موارد نمی دانیم چگونه با یک بحران رو برو شویم ولی استرس در چنین لحظاتی زندگی مارا نجات می دهد برای مثال نجات یک مرد سنگین وزن توسط یک آتش نشان . بنابراین وجود استرس برای ادامه بقا امری حیاتی است .

ما بطور معمول استرس را در هنگام پاسخگویی به افکار ، احساسات و یا هیجانات فیزیکی خود تجریه می کنیم برای مثال زمانی که نگران نمره امتحان هستیم . در این حالت نمی توانیم آرامش داشته باشیم و به صورت عادی رفتار کنیم و به طور حتم ، این شرایط برای سلامتی ما خطر ساز خواهد بود .

برطبق شواهد ، ایجاد شرایطی که در آن بتوانیم برای چند لحظه دست از کار بکشیم و ذهن را از نگرانی ها خالی کنیم و به زمان حال برگردیم ، می تواند نقش مهمی د رکاهش تاثیرات منفی واکنش های استرسی داشته باشد .

در واقع با برگشتن به زمان حال ، توانایی کنترل استرس ، امری امکان پذیر خواهد بود .

در اینجا تمرین کوتاهی به شما معرفی می شود که با انجام روزانه آن می توانید بین محرکهای محیطی و استرس خود فاصله ایجاد کنید .

1- ایست : برای چند لحظه فعالیتی را که مشغول انجام آن هستید را کنار بگذارید .

2- چند نفس عمیق بکشید : اگر مایلید این کار را برای مدت زمان بیشتری انجام دهید می توانید دقایقی به نفس کشیدن معمولی خود بپردازید و به چگونگی ورود و خروج هوا از راه بینی توجه کنید .برای تمرکز بیشتر در هنگام ورود هوا به ریه هایتان کلمه "دم " و هنگامی که هوارا از ریه خارج میکنید کلمه " باز دم " را تکرار کنید .

3- افکار ، احساسات و هر چیزی را که با حواس پنجگانه خود درک می کنید ، مشاهده کنید : رفتار بازتاب افکار است پس توجه داشته باشید که این افکار ، واقعی و دائمی نیستند . به احساسات خود در این لحظه توجه کنید و ببینید این احساسات در بدن شما چه حالتی ایجاد می کند . تحقیقات نشان داده اند که تنها شناخت احساسات می تواند میزان ترس در مغز را پایین بیاورد و تاثیر آرام بخش داشته باشد .بعد به بدنتان توجه کنید . نشسته اید ؟ ایستاده اید ؟ آیا هیچ گونه درد و یا ناراحتی  احساس می کنید ؟

4- به کاری بپردازید که به شما کمک می کند و آرامتان می سازد : کارهایی مانند صحبت کردن با یک دوست، ماساژ دادن شانه ها و یا نوشیدن یک فنجان چای ...

برای کسب یک تجربه جدید کل تمرین را انجام دهید . ببینید در چه لحظاتی ذهن شما براستی از استرس خالی میشود .

حتی میتوانید برای هوشیاری بیشتر ذهن ، در گوشی موبایل خود علائم هشداردهنده ای بگذارید که پیام "ایست " را به شما یاد آوری کند .

چنانچه به طور دائم از این روش برای از بین بردن استرس خود استفاده کنید ، به طور حتم در طی روزها ، هفته ها و ماهها ی آینده ، تاثیر خوشایند آن را تجربه خواهید کرد ...

تعداد بازدید از این مطلب: 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

5روش برای زنده نگه داشتن انگیزه

چطور میتوانم در دراز مدت انگیزه را در خودمان زنده نگه داریم ؟ در زیر نکاتی برای زنده نگ داشتن انگیزه ارائه می شود .

1- هر روز در خود انگیزه ایجاد کنید:

درست است که انگیزه دائمی نیست و ما باید هر روز آن را در خود احیا کنیم اما این هیچ اشکالی ندارد !

فقط کافی است بدانیم که اگر بخواهیم دردراز مدت انگیزه را در خود زنده نگه داریم ، باید هر روز آنرا در خود ایجاد کنیم با فکرکردن به آن و تکرار آن .

2- تصویری برای زندگی تان داشته باشید :

واژه انگیزه به معنای ترغیب و تحریک کردن است. به بیان دیگر انگیزه ، عاملی است که شما را به حرکت وامیدارد .

این مساله به تصور شما مربوط میشود . تصویری که در نظر دارید باید آنقدر بزرگ باشد که شما را ترغیب کند و به حرکت وادارد .

پس تصویر مناسبی را در نظر داشته باشید و برای رسید به آن برنامه ریزی کنید و طبق آن برنامه پیش بروید .

3- تلاش کنید نتایجی حاصل کنید :

 دستیابی به نتایج مطلوب ، انگیزه شما را تقویت می کند .هر چه بیشتر تلاش کنید نتایج بیشتری حاصل خواهید کرد و هر چه نتایج بیشتری حاصل کنید انگیزه بیشتری در شما ایجاد می شود .

اینها  لازم و ملزوم یکدیگرند . مثلا اگر میخواهید وزن کم کنید در ابتدا همین که 2یا 3 کیلو کم کنید کافیست .

وقتی کمربندتان یک درجه عقب تر بسته شد ، ترغیب میشوید که باز هم آن را یک درجه عقب تر بندازید .

4- اطلاعات خوب و مفید وارد ذهن خود کنید :

به نوارها و سی دی های صوتی گوش کنید . کتاب های خوب بخوانید0 کتاب هایی که مطالب و مهارت های تازه ای به شما می آموزد . کتاب هایی که در مورد سرگذشت آدم های موفق است . بخرید ، بخوانید ، انگیزه کسب کنید .

5- وقتی توی مسیر درست افتادید ، با انرژی و پر قدرت بروید :

بعضی وقت ها احساس میکنید نیروی مضاعف دارید ، و گاهی برعکس . این چرخه زندگیست .

وقتی انرژی ندارید بزنید کنار ! اما وقتی احساس کردید پرقدرت هستید از فرصت ها استفاده کنید چون به این ترتیب ، در زمانی کوتاه تر و با صرف انرژی کمتر ، نتایج بیشتری کسب خواهید کرد . پس هر وقت احساس کردید کارتان خوب پیش می رود با سرعت و با قدرت پیش بروید .

اگر به طور مرتب این اصول ساده را به کار بگیرید همیشه از انگیزه بالایی برخوردار خواهید بود و زندگی تان دگرگون خواهد شد ! همین حالا دست به کار شوید .

تعداد بازدید از این مطلب: 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

هشت نکته برای مطالعه اثربخش تر

به گفته Henry Roediger و Mark McDaniel روانشناسان دانشگاه واشنگتن، روشی که اکثر دانشجویان برای مطالعه استفاده می‌ کنند نادرست است. این دو محقق در مجموع به مدت ۸۰ سال در زمینه یادگیری و به یاد سپاری وقت صرف کرده اند و به تازگی یافته های خود را با همکاری نویسنده ای به نام Peter Brown در کتاب Make It Stick: The Science of Successful Learning گرداوری و منتشر کرده اند.

بیشتر دانشجویان با روش روخوانی مکرر متن ها را بازخوانی می‌ کنند، اما بررسی روانشناسان، در مطالعات آزمایشگاهی و در کلاس های درس نشان داده که این روش بسیار ناکارآمد است. استفاده از روش های یادگیری فعال مانند فلش کارت، نقشه ذهنی و پرسش از خود بسیار موثر تر واقع می شوند. همانطور که فاصله انداختن بین ساعات مطالعه و متنوع کردن دروس مورد مطالعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

McDaniel درباره ۸ نکته کلیدی که از بدنه تحقیقاتش به دست آمده و آنها را با دانشجویان و معلمین به اشتراک گذاشته است با ما سخن میگوید.

۱. یادداشت های خود را بارها روخوانی نکنید.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که بیشتر دانشجویان در زمان مطالعه یادداشت ها و تکالیف خود را بارها روخوانی می‌ کنند. اکثر آنها می گویند که این روش اولویت نخست آنها  است.

نتیجه همین تحقیقات نشان می دهد که این جریان تکرار شونده اطلاعات، به ویژه برای یادگیری و به خاطرسپاری طولانی مدت مناسب نیست. به عنوان مثال آن دسته از دانشجویان دانشگاه واشنگتن، که در طی این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند، که بخشی از کتاب درسی را مکررا روخوانی کرده بودند نسبت به آنهایی که همان بخش را فقط یک بار خوانده بودند هیچ برتری در یادگیری نداشتند.

وقتی شما برای بار اول مطلبی را می‌ خوانید مفاهیم زیادی را از آن استخراج می‌ کنید، اما برای بار دوم با ذهنیت «من این را بلدم» مطلب را بازخوانی می کنید. به همین دلیل  روند پردازش اطلاعات را عمیق انجام نمی دهید و یا نکاتی را از قلم می اندازید. روخوانی مکرر معمولا با بی دقتی همراه است و شما را فریب می‌ دهد زیرا تصور می کنید که همه چیز را به خوبی فرا گرفته اید در حالیکه در واقعیت اینطور نیست.

 

۲. سوالات بسیاری از خود بپرسید.

تکنیک بسیار خوبی که می‌ تواند جایگزین روخوانی شود، خودآزمایی است. می‌ توان از سوالات مطرح شده در آخر هر فصل کتاب درسی نیز برای این منظور استفاده کرد. مرور اطلاعات به این شکل در واقع همان چیزی است که یادگیری و به خاطر سپاری را کارآمدتر می‌کند. حتی اگر نتوانید پاسخ را به یاد آورید، زمانی که جواب اشتباه می دهید شناخت دقیقی نسبت به آنچه نمی دانید پیدا کرده و متوجه می شوید باید به کدام قسمت برگشته و مطلب را دوباره مطالعه کنید. این مراحل شما را به سمت مطالعه ای موثرتر رهنمون می کنند.

ضمن اینکه طرح سوال به درک عمیق تر موضوع نیز کمک می کند. به عنوان مثال فرض کنید در حال یادگیری تاریخ جهان هستید، می خوانید که یونان و رم باستان شرکای تجاری بوده اند. مکث کنید و از خود بپرسید چرا آنها با هم شراکت تجاری داشته اند؟ چرا به کشتی سازی روی آورده و کشتیرانی در دریا را فرا گرفته بودند؟

هنگام پرسیدن این سوالات مجبور به توضیح دادن می‌ شوید و در این روند درک عمیق تری از موضوع به دست می آورید، هر چه درک شما از موضوع عمق بیشتری داشته باشد یادگیری بهتر و فراموشی دیرتر به سراغ شما می آید. پس به جای روخوانی سطحی مکث کنید و از خود سوالاتی را بپرسید که به درک بهتر موضوع بیانجامد.

 

۳. اطلاعات جدید را با مفروضات قبلی خود مرتبط سازید.

استراتژی دیگر این است که همزمان با خواندن، مطالب کلیدی متن را با چیزی که از قبل می‌ دانسته‌اید مرتبط سازید و برای یادگیری بهتر اطلاعات جدید را با اطلاعات قبلی پیوند دهید.

برای مثال در حال یادگیری چگونگی انتقال الکتریسیته از طریق رشته های عصبی هستید، و از طرفی می دانید که اگر پوششی از چربی به اسم غلاف میلین دور رشته عصبی را گرفته باشد به انتقال سریع الکتریسیته کمک می کند. حالا می‌ توانید آن را به خارج شدن آب از شلنگ تشبیه کنید. آب با سرعت و شدت از شلنگ خارج می شود، اما اگر شلنگ سوراخ شود آب نشت خواهد کرد و دیگر با شدت قبلی جریان نخواهد داشت، و این در اصل همان اتفاقی است که با بالا رفتن سن ما رخ می دهد. پوشش چربی آسیب دیده و سرعت انتقال الکتریسیته کاهش میابد.

 

۴. اطلاعات را به تصویر بکشید.

یک راهکار عالی در این مورد، ساخت نمودار، جدول و مدل های بصری است. در شروع کلاس های روانشناسی می‌ توانید «جریان شرطی شدن کلاسیک» را به صورت نمودار ترسیم کنید. مطمئنا شما می‌‌ توانید در مورد شرطی شدن کلاسیک مطلب بخوانید، اما برای فهم عمیق و یافتن توانایی در تشریح جنبه های متفاوت آن در جلسه امتحان، مثل شرط، محرک، و غیره، رسم نمودار ایده خوبی است.

هر چیزی که یادگیری فعال به وجود آورد و موجب فهم عمیق شود در به یادسپاری بسیار موثر است. این موضوع در اصل نشان می دهد که یاد گیرنده باید حضور ذهن و تمرکز موثرتر و فعالانه تری در حین مطالعه داشته باشد و کمتر منفعل بماند.

 

۵. از فلش کارت استفاده کنید.

فلش کارت ابزار مناسب دیگری است که کلید استفاده از آن خودآزمایی مکرر مطالب آموخته شده است. بسیاری از دانشجویان بعد از پاسخ درست به سوال روی فلش کارت آن را کنار می‌ گذارند، اما بررسی ها نشان می دهد این روش خوبی نیست و مرور آموخته ها در به یاد آوری نقش مهمی دارد. کارت های صحیح و مرور دوباره آنها در یادگیری موثر است. شاید فکر کنید که فقط باید کارت های نادرست را کمی بیشتر تمرین کنید اما نگاه کردن دوباره به کارت های صحیح نیز به همان اندازه اهمیت دارد. بازخوانی و تکرار همیشه بد نیستند اما تکرار بدون حضور ذهن فایده ای ندارد.

 

۶. تا دقیقه نود صبر نکنید- بین مطالعات فاصله بگذارید.

بسیاری  از دانشجویان تا لحظه آخر صبر کرده و در یک نصفه روز مطالب را مدام تکرار می‌ کنند، اما این روش مناسبی برای یادگیری طولانی مدت نیست. امکان دارد برای امتحان روز بعد خوب جواب دهد اما در امتحان پایان ترم چیز زیادی از مطالب به یاد نمی ماند، و سال بعد یا در ترم های بالاتر، زمانی که به آموخته های قبلی خود نیاز دارید، اثری از آنها در ذهن باقی نمانده است. این چیزی است که معمولا در آمارها نشان داده می شود. سال بعد دانشجو در حالی باز می گردد که همه چیز را فراموش کرده، و علت آن یادگیری در شب امتحان است.

 

۷. مدرسان نیز باید بین ساعات تدریس فاصله در نظر گرفته و با ترکیب کردن مطالب، درس را از یکنواختی خارج سازند.

این کتاب توصیه هایی هم برای مدرسان دارد. در یک ترم معمولی دانشگاه روز اول مطلبی تدریس می شود، روز دوم مطلب بعدی، روز سوم مطلب بعد و این روند ادامه میابد. این روش تدریس ِفشرده است. در این روش شما هرگز به عقب باز نمی گردید و محفوظاتتان دوره نمی شوند.

راه حل این است که مدرسان روز بعد یا هفته بعد مطالب را دوباره پیش روی دانشجو قرار دهند. برای انجام این کار روش های زیادی وجود دارد. در دانشگاه واشنگتن مدرسانی هستند که آزمون های هفتگی برگزار می‌کنند و فقط مطالب جلسه قبل را در آن می گنجانند. به تدریج مطالب دو و سه هفته قبل را هم به آن اضافه می کنند. یکی از مدرسان روانشناسی، زمان مشخصی از تدریس خود را قبل از شروع درس جدید به مرور مطالب روزها و هفته های قبل اختصاص می دهد.

این کار را می توان در مورد تکالیف نیز انجام داد. در دوره های تدریس آمار متدوال است که مسائل طبقه بندی شده مرتبط با هم، به عنوان تکلیف دانشجویان داده شود. به عنوان مثال مساله ای که حل آن از طریق جواب مساله قبل به دست آید. سپس در جلسه بعد آزمون T (نوعی آزمون آماری) تدریس می شود و تمام مسائل قبل در آن گنجانده می شود. تحقیقات نشان داده که  طرح سوالاتی که پاسخ آنها به آموخته های دو یا سه هفته قبل مربوط می شوند روش بسیار مناسبی برای مرور مطالب است.

این روش را می توان برای محتوای خود درس نیز به کار برد. فرض کنید شما واحد تاریخ هنر را برداشته اید، و در مورد “گوگن” مطالبی را آموخته اید ، به نظر می رسد که بهترین کار این باشد که به تماشای تعداد زیادی از نقاشی های او بروید و همچنین در کنار آن نقاشی های زیادی از ماتیس را نیز ببینید.. هم دانشجویان و هم مدرسان بر این عقیده اند که  این روشِ خوبی برای یادگیری سبک های نقاشی هنرمندان مختلف است.

اما مطالعات تجربی خلاف آن را نشان می دهد. بهتر است به دانشجو نمونه ای از کار یک هنرمند را نشان دهید، بعد به سراغ کار هنرمند دیگری بروید، و همینطور نمونه اثر هنرمند بعدی و بعدی، سپس به نمونه کار هنرمند اول بازگردید و این دور را تکرار نمایید. این پراکندگی و ترکیب دوباره، یادگیری و شناختی را فراهم می کند که دانشجو حتی می تواند آن را به نقاشی هایی که ندیده است تعمیم دهد. اجازه دهید دانشجویان شناخت دقیقی از خالق اثر پیدا کنند، درست مثل یک آزمون.

این روش برای تمام مسائل جواب می دهد. بیایید به درس آمار باز گردیم. در سطوح پیشرفته تر یا در دنیای واقعی به شما گفته نمی‌ شود با چه نوع مسئله آماری مواجه هستید، مجبورید خودتان روش مناسب را پیدا کنید. و تا زمانی که با انواع مختلف و ترکیبی از مسائل دست و پنجه نرم نکرده باشید تشخیص روش مناسب هر مسئله را نمی آموزید.

 

۸. آدم همه چیز دان وجود ندارد.

تحقیق جالبی توسط Carol Dweck در استنفورد انجام شده است. او نشان می دهد که دانشجویان به یکی از دو باور ذهنیت موجود در مورد مطالعه گرایش دارند. یکی از آنها مدل یادگیری ثابت است. به طور مثال دانشجو می گوید من استعداد خوبی در این زمینه دارم (شیمی، فیزیک و غیره) و تا یک حدی پیش می روم اما بیشتر از آن هر چه تلاش می کنم نتبجه مطلوبی به دست نمی آورم و درک مطلب برایم دشوارتر می شود.

باور فکری دیگر، با رشد و پیشرفت در یادگیری همراه است. این باور اذعان می دارد که یادگیری از استراتژی های موثر، تخصیص زمان برای تمرین و درگیر شدن با روند یادگیری تشکیل شده است. این موارد همگی کمک می کنند تا به تدریج در یک زمینه رشد کنید.

بدیهی است که طرز فکر، تعیین کننده کیفیت کار دانشجویان است. دانشجویان با گرایش رشد و پیشرفت، ثابت قدم هستند و در مواجهه با سختی ها از خود پشتکار نشان می دهند و در دروسی که آنها را به چالش می کشد میل به موفقیت دارند. اما دانشجویانی با طرز فکر ثابت اینطور نیستند.

بنابراین به معلمان توصیه می شود که تا می توانند با دانشجویان خود صحبت کرده و به آنان بگویند که طرز فکر در جهت رشد و پیشرفت، مدلی است بسیار دقیق تر، در نتیجه دانشجویان نسبت به امتحان کردن استراتژی های جدید یادگیری تشویق شده و با دوره تدریس همراه می شوند، و در جهت بالا بردن توانایی های یادگیری تلاش خواهند کرد.

فراموش نکنید که توانایی، هوش و یادگیری بستگی به طرز عمل شما دارند.

خلاصه کلام: هوشمندانه تر مطالعه کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،ماشین لباسشویی وسیله ای که در همه خانه ها پیدا می شود و یکی از پرکارترین وسایل نیز به شمار می آید. این وسیله نیاز به فضای بزرگ و همچنین یک مکان مخصوص است که این روزها با کوچک شدن خانه ها یک مشکل به حساب می آید.

"دولفی" وسیله ای بسیار کوچک و به اندازه کف دست است که می تواند آینده ماشین های لباسشویی ما باشد. برای استفاده از این وسیله باید یک سطل آب و لباس چرک داشته باشید و در یک چشم به هم زدن همه لباس ها تمیز خواهند بود.

لباس های کثیف را درون ظرف آب ریخته و دولفی را درون آن قرار دهید. این وسیله با استفاده از امواج اولتراسونیک همه باکتری و میکروب ها را از بین برده و لباسی تمیز و خوشبو را برای شما به ارمغان می آورد.

اسم این وسیله از "دلفین" گرفته شده است چرا که این موجودات کوچک پیشرفته ترین استفاده کننده ها از این امواج هستند. این ماشین لباسشویی کوچک همه آلودگی ها حتی در سطح میکروسکوپی را از بین خواهد برد.

 

ماشین لباسشویی به اندازه کف دست

تعداد بازدید از این مطلب: 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

شناسایی جهش ژنی عامل بیماری نقص ایمنی در کشور

مطالعات اخیر محققان مرکز تحقیقات نقص ایمنی اولیه دانشگاه علوم پزشکی تهران بر روی آنالیز ژنوم افراد یک خانواده نشان می‌دهد که جهش خاصی از ژن فعال کننده نوترکیبی 1 ، موجب بروز بیماری نقص ایمنی اولیه خفیف در افراد مبتلا به نقص آنتی بادی اولیه می‌شود و این یافته جدید پزشکان را در ارائه درمان‌های صحیح‌تر رهنمود می‌کند.

بیماری نقص ایمنی اولیه دسته‌ای از بیماری‌های ژنتیکی هستند که سیستم دفاعی بدن فرد به علت نواقص عملکردی و ساختاری قادر به مقابله کامل در برابر میکروب‌ها، قارچ‌ها و یا ویروس‌ها نیست.

به دلیل بالا بودن نرخ ازدواج‌های فامیلی در کشورهای خاورمیانه مانند کشور ایران، این دسته از بیماری‌ها نیز در کشور ما بسیار بالاتر از متوسط کشورهای غربی است. این بیماران معمولا در سنین کودکی علائم خود را بروز می‌دهند و فرد، مبتلا به عفونت‌های مکرر دستگاه گوارشی و تنفسی، بیماری‌های خودایمنی و بدخیمی می‌شوند.

 در مرکز تحقیقات نقص ایمنی پروژه‌های تحقیقاتی برای بررسی ژنتیکی بیماری‌های نقص ایمنی اولیه در سطح ملی با همکاری وزارت بهداشت در دستور کار قرار دارد.

 در این مطالعه که با عنوان "جهش هاپیومرفیک در ژن RAG 1 مسبب بروز تظاهر بالینی بیماری نقص آنتی بادی متغیر شایع" اجرایی شد، اقدام به بررسی اثرات جهش خفیف این ژن در ایجاد نوع متفاوتی از بیماری‌های نقص ایمنی اولیه کردیم.

 این تحقیقات ماحصل ارزیابی علل زمینه ژنتیکی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی متغیر شایع بود که علل مولکولی آنها ناشناخته است، و در این مطالعه با استفاده از روش‌های نسل نوین بررسی ژنتیکی کلیه ژنوم انسانی (Whole exome sequencing) در یک خانواده مورد آنالیز قرار گرفت.

 از آنجا که بدن باید با عفونت‌های متفاوتی مقابله کند نیازمند ابزارهای دفاعی متنوعی نیز است. این تنوع با کمک شکستن و ترمیم‌های مکرر در سطح ژن‌های ایمونوگلوبولین و رسپتورهای سلول‌های لنفوست T با کمک پروتئین‌های ترمیمی صورت می‌گیرد و لذا جهش در این ژن‌ها منجر به عدم وجود تنوع در سلاح‌های سیستم ایمنی شده و فرد دچار عفونت‌های شدید می‌شود.

 یکی از علل بروز بیماری نقص ایمنی شدید جهش در ژن RAG1 است. یافته‌های مطالعه ما، طیف وسیع‌تری از اختلالات مربوط به جهش این ژن را نشان داد به صورتی که جهش خفیف‌تر می‌تواند شکل بالینی فریب‌دهنده‌تری را نشان دهد که نیاز به بررسی‌های ژنتیکی را در این بیماران تایید می‌کند.

بر اساس داده‌های به دست آمده از آنالیز ژنوم بیماران نقص ایمنی با علل ناشناخته، علاوه بر آنکه ناقلین این بیماری در افراد خانواده بیمار قابل شناسایی خواهند بود، پزشک برای ارائه مشاوره‌های ژنتیکی دقیق‌تر می تواند بیمار و خانواده او را راهنمایی کند.

 این در حالی است که تا زمانی که ژن مسبب بیماری پیدا نشود نمی‌توان از روش‌های درمانی جدید مانند ژن درمانی و سلول درمانی که در سال‌های آتی مورد است، بهره برد.

 در حال حاضر این روش‌های نوین درمانی در دنیا بر روی مدل‌های حیوانی در حال اجراست و در صورتی می‌توان این روش‌ها را در فاز بالینی مورد استفاده قرار داد که ژن مسبب بیماری را شناسایی کنیم.

شناسایی دقیق ژن RAG1 درحال حاضر در بیماران با تظاهر خفیف بالینی منجر به شروع درمان صحیح‌تر چون پیوند مغز استخوان و بهبود بقا و کیفیت زندگی مناسب خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 89
برچسب‌ها: ژنتیک , کتاب , کنکور , کانون ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

هیچ فردی کامل نیست و کسی به سوی کمال و موفقیت رهسپار می‌شود که به این جمله باور داشته باشد: همه‌ی ما نقاط قوت و چالشی بسیاری داریم و باید این نقاط را بشناسیم. درواقع گام اول موفقیت، شناخت این نقاط است. پس از شناخت این فراز و فرودها سعی بر کشف عادت‌هایی که نقاط قوت و چالشی را ایجاد می‌کنند حائز اهمیت است.

هیچ نقطه‌ی مثبتی و نه هیچ نقطه‌ی منفی به خودی خود نقطه‌ی قوت و چالشی نبوده‌اند، بلکه رفتارهای ما به آن‌ها شکل قدرت یا ضعف داده است. چه بسیار نقاط ضعف که با بی‌توجهی ما به چراغ قرمز رفتارهای‌مان تبدیل شده‌اند. هر کس در رفتارهای روزانه به‌ویژه عادات مطالعه از روش‌های خاصی پیروی می‌کند که در بیش‌تر موارد مخصوص خود اوست. این روش‌ها برای بعضی درس‌ها و مطالب مؤثر بوده و باعث پیشرفت و موفقیت روزافزون در آن درس می‌شود، ولی همین روش برای بعضی درس‌ها مؤثر نبوده و باعث تنزل این درس  می‌شود. یک فرود بد باعث ترس همیشگی ما نسبت به آن درس می‌شود و دوری و دلهره‌ی بیش‌تری برای‌مان به دنبال خواهد داشت.

با استفاده از راه‌های زیر روش‌های مطالعاتی خود را کشف کنید:

  • بررسی دفتر برنامه‌ریزی و بررسی روش‌های عملکرد و یادداشت آن‌ها

  • گفت‌وگو با والدین و پرسیدن نظر آن‌ها

  • مشورت با دوستان صمیمی که فرصت درس خواندن با آن‌ها را داشته‌اید.

  • کمک خواستن از دبیران یا پشتیبانتان

  • مؤثرترین روش از بین 4 راه گفته شده راه اول است. سعی کنید راه‌هایی که به‌تنهایی خلق کرده‌اید به‌تنهایی کشف کنید. کشف این درس‌ها و استفاده از آن‌ها‌ برای درس‌هایی دیگر پنجره‌ای جدید به سوی موفقیت است.چه‌طور کامل باشیم؟خجالتی

تعداد بازدید از این مطلب: 63
برچسب‌ها: آموزش , کنکور , تست , تجربی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 11 بهمن 1393
نظرات

دهه فجر انقلاب اسلامی    

فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.

گل می کند از سوی مشرق،چهره روز   

چون چشمه مهر و صفا،خورشید گل کرد

دهه فجر،به روزهای ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ گفته می‌شود که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ یه ایران وارد و در نهایت با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه منقرض شد.

 هر ساله در طول دهه فجر مراسم و یادبودهای زیادی توسط طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد. همچنین در ایام دهه فجر سازمان‌ها، ادارات دولتی اقدام به برگزاری سمینارها و همایش‌ها می کنند.

در ایام دهه ی فجر،جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

 در روز ۱۲ بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای آیت‌الله خمینی به ایران، در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه نواخته می‌شود. در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی کشورمان ثبت شده است، راهپیمایی عظیمی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

 گرچه در زمستان بود چون بهار بود آن روز      سرزمین ما ایران لاله زار بود آن روز

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.

بهمن همیشه در راه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 9 بهمن 1393
نظرات

تولد امام حسن عسگری علیه السلام را به همه شیعیان تبریک عرض می نماییم     

اين افتخار گشته نصيبت كه از شرف

در خانه تو مصلح كل ديده برگشود

 امام حسن عسگری یازدهمین پیشوای شیعیان می باشد که در هشتم ربیع الثانی سال 232 متولد گردیده است. 

پدرش امام دهم حضرت امام هادی علیه السلام و مادرش بانویی شایسته به نام « حدیثه » می باشد. 

آن حضرت چون به دستور خلیفه عباسی مجبور به سکونت در سامراء و در محله عسگر، نظامی سکونت گزیدند او را عسگری گویند. 
البته القاب دیگری نیز برای آن حضرت بوده که عبارتند از « نقی» و « زکی» است و کنیه آن حضرت نیز « ابو محمّد » می باشد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 19 دی 1393
نظرات

«میرزا محمد تقی‌خان فراهانی» (زاده: ۱۱۸۶، درگذشته:۲۰ دی ۱۲۳۰) مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. امیرکبیر همسر عزت‌الدوله، خواهر ناصرالدین‌شاه قاجار، پدر تاج‌الملوک همسر مظفرالدین‌شاه قاجار و پدربزرگ محمدعلی‌شاه، ششمین پادشاه از دودمان قاجار بود.

اصلاحات امیرکبیر اندکی پس از رسیدن وی به صدارت آغاز گشت و تا پایان صدارت کوتاه او دنبال شد. مدت صدارت امیر کبیر ۳۹ ماه (سه سال و سه ماه) بود. وی بنیان‌گذاردارُالفُنون بود که برای آموزش دانش و فناوری‌های نو به فرمان او در تهران پایه‌گذاری شد. هم‌چنین انتشار روزنامهٔ وقایع اتفاقیه از جمله کارهای وی به‌شمار می‌آید. امیرکبیر پس از این که با دسیسهٔ اطرافیان شاه از جایگاه خود برکنار و به کاشان تبعید شد، در حمام فین به دستور ناصرالدین‌شاه به قتل رسید. پیکر وی در شهر کربلا به خاک سپرده شده‌است.

تعداد بازدید از این مطلب: 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1393
نظرات

 به مناسبت هفته وحدت ، با همکاری خانم امینی مسئول طرح صالحین خواهران از  بسیجیان دانش آموز به صورت گروهی ثبت نام شد.

قبل از ثبت نام دانش آموزان با فضای کتابخانه و کلیه کتابها و کتابهای مرجع و نحوه استفاده از آن آشنا شدند  و بعد از مطالعه  حدود یک ساعت کتابخانه را ترک کردند

 

 امید آن داریم که بتوانیم در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مثمرثمر بوده و باشیم .

تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 13 دی 1393
نظرات

فرارسيدن هفته وحدت و سالروز تولد نبي اكرم ( ص) بر همگان مبارك.


محمد (ص) در ماه "ربيع" مي آيد و همراه با خود، ربيع قلوب و بهار جان ها و طراوت ايمان را به همراهمي آورد. محمد (ص) مي آيد. از نسل ابراهيم بت شكن، از سلاله پاكان، از دامن "آمنه" عفيف، از مكه معظمه، از خانه خدا.
گرامي باد هفته ي وحدت، كه در آن ميثاق ها تحكيم مي شود، پبمان ها استوارتر   مي گردد، خون ها در هم مي جوشد، دست ها و بازوها درهم قرار مي گيرد، چهره ها بر يكديگر لبخند پبروزي و صفا مي زند، قشرها همه باهمند، امت، يكپارچه و منسجم است و شيعه و سني، به ياد سالروز ميلاد رسول گرامي اسلام (ص)، با هم و در كنار هم، در يك راه و به سوي يك هدف سرود وحدت مي خوانند.
قبله ي مشترك، رسول مشترك، كتاب واحد و رهبر واحد، وحدت بخش قشرهاي اين امت است. 
گرامي باد هفته وحدت، سالروز ولادت پيامبر رحمت و مربي انسانها و سفير گرانقدر الهي به سوي مردم. گرامي باد هفته وحدت كه در بردارنده ولادت ششمين پبشواي شيعه است. گرامي باد  هفته ي وحدت، كه خنثي كننده ي توطئه هاي دشمنان، در مسير تفرقه افكني است.

گرامي باد هفته وحدت، كه هفته نور و سرور، و ايام شادي و همبستگي است. گرامي باد هفته وحدت كه ملت ما را منسجم تر مي كند، و امتمان را با رهبر خود پبوندي مجدد مي زند، گرامي باد اين هفته كه بازوها را با هم گره زده، توان ها را درجهت واحد و بر ضد دشمن متجاوز به كار مي گيرد.
هفته ي وحدت زداينده ي كينه ها، كدورت ها، خودخواهي ها، گروه گرائي ها، تعصب ها، مليت پرستي ها، فرقه بازي ها و تفرقه جوئي هاست.

هفته ي درس آموزي از كلاس معلم بشريت، حضرت ختمي مرتبت (ص) است كه به بركت ميلادش چهره ي جهان دگرگون شد، شرك ها به توحيد مبدل گشت، عبادت خدا جاي اطاعت از طاغوت ها را گرفت، نفاق ها به يكرنگي گرائيد و خصومت ها و دشمني هاي چندين ساله، به "اخوت اسلامي" تبديل شد، مهاجر و انصار، برادر شدند و عرب و عجم، يار هم گشتند و سفيد و سياه برابر گرديدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 115
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 9 دی 1393
نظرات

 

سالروز حماسه 9 ديماه ، روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت ، گرامی باد.

"مردم عزيز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنيا را خيره کرد."

  مقام معظم رهبری

   

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زريّن ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد . حماسه9دی نماد عزّت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابرتمام دنيای آنها خواهند ايستاد. روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار گرديد. در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

9 دی، درد کوته بينی حکميت را تا حدودی التيام داد و بر آن مرهمی شد.

9 دی، ثمره ی خون شهيد آيت ها، مطهری ها، بهشتی ها، باکری ها، همت ها و ... بود.

9 دی، تاريخ نبود، بلکه خود تاريخ ساز بود.رر

تعداد بازدید از این مطلب: 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 27 آذر 1393
نظرات

 به نام خدا

براي انسان‌هاي بزرگ، بن‌بستي وجود ندارد زيرا آنها بر اين باورند كه: يا راهي خواهند يافت، يا راهي خواهند ساخت.                     نکاتی را که برای تربيت يک فرزند کتابخوان، مفيد است: 

* ابتدا بايد خواندن را برای کودک از سالهای نخستين تولد، آغاز کنيم، زيرا در سنين پايين، کنجکاوی کودک برای شنيدن و درک مطالب زياد است

* نکته ديگر، تکرار کردن مطالب بطور منظم است يعنی خواندن روزانه ( حتی چند بار در روز ) و مخصوصا" زمانهای فراغت و يا هنگام خواب برای کودکان، در اين جريان مطالب يا داستانهايی که تکرار می شوند، اثر مضاعفی در جذب وعلاقه مند شدن آنها به خواندن دارد. زيرا با تکرار مطالب، معنی داستان کاملا" مفهوم می شود ضمن اينکه متوجه ميشوند، هر داستان دارای آغاز، وسط و پايان است و نيز با جمله بندی و کلمات سئوالی و تعجبی هم آشنا می شوند.

*نکته ديگر اين است که می توانيد با محدود کردن استفاده از وسايل صوتی يا الکترونيکی مثل ويدئو، رايانه و .... زمان و فضای آرام و مناسبی را برای خواندن فراهم کنيد در هنگامی که کودک به دلايلی علاقه و توجهی به خواندن نشان نمی دهد، او را وادار به گردش کردن نکنيد، بلکه در صورت عدم تمايل او، می توانيد خواندن رابه زمان بهتری موکول کنيد.

* سعی کنيد انگيزه درونی را با تهيه کتابهايی که بيشتر مورد علاقه فرزندتان است ايجاد کنيد. بطور مثال کتابهايی که دارای تصاوير جذاب ويژه کودکان، و يا موزيکال می باشد، به ياد داشته باشيد انگيزه های درونی قوی از  انگيزه های بيرونی، مثل جايزه دادن يا برقراری مسابقه و .... می باشد، در راستای ايجاد انگيزه می توانيد فرزندتان را با خود به کتابخانه ببريد، مطمئنا" تنوع کتابها و محيط مناسب کتابخانه در او کشش درونی ايجاد ميکند و چه بسا کودک تقاضای عضو شدن در کتابخانه را به شما پيشنهاد خواهد کرد. اگر کودک علاقه دارد که بازی های خود با دوستان و يا مثلا" پيدا کردن پرنده ای را در پارک برای شما بازگو کند، او را تشويق کنيد و گفته های او را عينا" يادداشت نماييد، با اين روش، او در می يابد که چگونه کلمات درشکل گيری يک داستان مورد استفاده قرار می گيرند و يا حتی می توانيد به همراه فرزندتان کتابی درست کنيد، به اين صورت که عکس های مورد علاقه او، تصاوير جالب، مجله ها، گل ها و حيواناتی که از تکه های پارچه بريده ايد و آدمک های کاغذی بچسبانيد در اين صورت علاقه او به کتاب، دو چندان خواهد شد. ادامه دارد ....

تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نظرات

 

بدون شرح


علی سعیدی : عضو فعال کتابخانه

تعداد بازدید از این مطلب: 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نظرات

با آرزوی توفیق روزافزون برای شما و تمام دانشگاهیان 

سلام...

 بالاخره تموم شد.دفاع هم به خوبی تموم شد و استاد داور با کمال میل نمره بیست رو نوشت و با لبخند گفت:"این از اون پایان نامه هایی بود که خیلی راحت میشه بیست داد."این اولین بیست دانشکده کامپیوتر برای پایان نامه بعداز قانون یک نمره مقاله بود.

من هم خوشحالم و هم ناراحت.ولی زندگی جاریست و ایستادن در مقابل جریان همیشه کار خوبی نیست!

دلتنگم ولی پیش به سوی آینده...

این جمله وقتی داشتم به روز اول که می گفتیم کی میشه تموم بشه و الان که می بینم بزودی تموم میشه فکر می کردم به ذهنم رسید.

"چقدر عجیب هستیم، شروع می کنیم به امید پایان و پایان می دهیم در حسرت شروع"

تعداد بازدید از این مطلب: 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 26 آذر 1393
نظرات

به نام ایزد یکتا

با جدول با جایزه 

                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   
                   

به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد . مهلت :93/10/30     محل دریافت: کتابخانه شهید مطهری ولاشان

افقی

01هوو- راهروی سرپوشیده

02شیمی کرین- نوعی تن پوش زمستانی

03سخن چین- ماهی

04تخته پرش-رها- قدم یک پا

05برگ برنده- قوت لایموت- از مصالح ساختمانی

06از شهرهای شمالی – حرف تنفر

07راندن مزاحم- کشور ثلاثه- انتها

08آسیاب کرده ی غلات- ارجمند و گرامی

09تکنولوژی روز- کشتی جنگی

010دانه خوشبو- نوعی درخت با گل های خوشه ای سفید یا صورتی

عمودی

01بدهکار و مدیون - سال

02بیماری مسری- سیاه تازی- زائو ترسان

03بچه ی کوچولو- مغازه

04یار و همدم- جایز و شایسته

05حرف همراهی- خاکستری

06دشت- بوی ماندگی

07واحد سطح- آوانس

08ابریشم پست- از حروف انگلیسی- خصلت و عادت

09سر انگشت- ام الخبائث

010باریگر زن فیلم «زن ها فرشته اند»

طراح: ترکیان

تعداد بازدید از این مطلب: 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 29 آبان 1393
نظرات
  • هنگامی که می خواهید طفل شما دهانش را باز کند تا گلوی او را معاینه نمایید ، یک آب نبات چوبی روی زبان او گذاشته فشار دهید . کودک شما نه تنها ناراحت نشده و مقاومت نخواهد کرد ، بلکه از تماس چنین خوراکی خوشمزه ای با زبانش ، کلی هم خوشحال خواهد شد !
تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 29 آبان 1393
نظرات

     بهارنارنج     طبیعت گرم

قبل از هر غذا یک استکان و یا به صورت شربت میل شود .

  • تقویت قلب و اعصاب
  • ضد تشنج
  • آرامبخش
  • ضد هیستری
  • رفع افسردگی
  • درمان بیخوابی و اختلالات عصبی
  • رفع سکسکه

ویزیت رایگان

تعداد بازدید از این مطلب: 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود