آمار مطالب

کل مطالب : 124
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 118
بازدید سال : 478
بازدید کلی : 8187

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان كتاب خانه شهيد مطهري ولاشان و آدرس motaharibook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 29 آبان 1393
نظرات

برای آنکه یک بیماری واگیردار ، به سایر اعضای خانواده سرایت نکند ، پیاز خام را بصورت ورقه های ضخیم ببرید و درون بشقابی در اتاق بیمار ، آشپزخانه و اتاق غذاخوری بگذارید . میکرب ها را که در هوا پراکنده اند جذب خواهد کرد .

تعداد بازدید از این مطلب: 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 23 آبان 1393
نظرات

روز کتاب و کتابخوانی بر شما عزیزان مبارک                        مَن تَسَلّي بِالكُتبُ لَم تَفُتهُ سَلوَةٌ    

كسي كه با كتاب آرامش يابد ، هيچ آرامشي را از دست نداده است

غررالحكم و دررالكلم ، ح ۸۱۲۶

كتاب محصول تجربه ‏هاي بشري و خلاقيت‏ هاي ذهني و آموخته ‏هاي دراز مدت انسان است. سهم كتاب در انتقال دانش‏ها، گاهي به مراتب بيشتر و فراتر از ديگر ابزار آموزشي است. پديد آوردن آثار علمي و فرهنگ مكتوب از توصيه ‏هاي مهم اولياي دين است و با كمك به گسترش دانش، به عنوان يك ميراث فرهنگي براي نسل‏هاي آينده، ماندگار مي‏شود. وقتي كتاب، حاصل انديشه ‏ها و تجربه ‏هاي اهل انديشه و معرفت باشد، كتابخانه نيز كانون همايش صاحب‏نظران وموزه پرطراوت و شاداب دانشمندان و صاحبان معارف خواهد بود. يكي از مشكلات و كاستي‏هاي جامعه ما، گريز از كتاب و پايين بودن سطح فرهنگ مطالعه است. از آن سو، دامنه علوم و موضوعات و كتاب‏ها گسترش يافته است و بايد فرصت و نيروي كتاب خوانان، به خواندن بهترين ‏ها و لازم‏ترين‏ ها اختصاص دهند. از اين رو، با نام‏گذاري روز 24 آبان ماه به نام روز كتاب و كتابخواني، اهميت اين موضوع بيشتر از قبل مطرح مي‏گردد تا به عنوان يك فرهنگ در جامعه نهادينه شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1393
نظرات

هشتم آبان روز نوجوان را به تمامی نوجوانان میهنمان تبریک عرض می نماییم 

از آنجا كه دانش ‏آموز شهید و رزمنده بسیجی، محمدحسین فهمیده، با ایمان و بینش عمیق واستوار در جنگ با دشمن، پیش قدم شد و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداكاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب اللَّه آموخت، امام بزرگوار از این نوجوان دوازده ساله، به عنوان رهبر یاد فرمودند. بدین گونه، نام و یاد او، منشأ حماسه ‏های بزرگ شده و تحول عظیمی در شیوه ‏های دفاع مقدس و نبرد رزمندگان اسلام ایجاد كرد و راه پیروزی و سرافرازی را یكی پس از دیگری هموار ساخت. امروزه، شهید فهمیده، بحق الگوی شایسته‏ای برای دانش‏آموزان بسیجی و جوانان و نوجوانان كشور می‏باشد و یادآوری این حماسه می‏تواند، یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش‏های والای آن زمان باشد. رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرموده‏اند: "زنده نگهداشتن یاد حادثه شهادت دانش‏ آموز بسیجی، شهید فهمیده، از اصالت‏های دفاع مقدس می‏باشد." از این رو، هشتم آبان، سالروز شهادت این فرزند انقلاب، به عنوان روز نوجوان وجوان و بسیج دانش‏آموزی نام گرفته است تا ضمن یادآوری حماسه این قهرمان كوچك، به عنوان سرمشقی مناسب به همسالانش مطرح شود و راهش ادامه یابد.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 5 آبان 1393
نظرات

 روز عاشورا و تاسوعای حسینی بر تمامی شیعیان تسلیت باد 

تاسوعا و عاشورا به چه معنا است وآیا قبل از شهادت امام حسین (ع)تاسوعا و عاشورا وجود داشت؟

 عاشورا از ریشة عشر به معنای ده و دهم و تاسوعا از ریشه تسع به معنای نه و نهم است .

این لفظ فقط بر نهمین و دهمین روز محرم اطلاق شده است.

به لحاظ آن که حوادث مهم کربلا در روز نهم و دهم ماه محرم الحرام اتفاق افتاد، این دو روز را برجسته تر نموده و به نام تاسوعا و عاشورا یعنی روز نهم و دهم محرم الحرام در فرهنگ مسلمانان به ویژه شیعیان از جایگاه خاصی بهره مند شد.

ابن اثیر در کتاب «نهایه» میگوید: «عاشورا یک اسم اسلامی است» همین مطلب را طریحی در «مجمع البحرین» گفته است. البته پیش از واقعه کربلا ، هم پیامبر اسلام(ص) و هم حضرت علی(ع) شهادت امام حسین(ع) را در کربلا پیشگویی کرده بودند. امام حسین(ع) نیز شهادت خود را پیشگویی کرده، به برخی از پیامبران پیشین نیز شهادت آن حضرت وحی شده بود. پس از آن که حضرت امام در کربلا به شهادت رسید، روز عاشورا میان مردم به روز حزن و اندوه شناخته شد و شیعیان علی(ع) آن روز را روز عزا و عزاداری قرار دادند . از این رو به نام عاشورای حسینی شهرت یافت.

روز نهم محرّم، تاسوعای سال 61 هجری امام حسین و یارانش در محاصرة نیروهای دشمن بودند. در این روز دشمن آب را به روی اهل بیت امام حسین(ع) و یاران او بسته بود.این روز به دلیل این که بر اهل بیت سخت گذشت و شاید یکی از روزهای بسیار سخت و مصیبت‌بار برای خاندان پیامبر بود،به عنوان تاسوعای حسینی، مورد توجه شیعیان قرار گرفت.

امام صادق(ع) فرمود: «تاسوعا روزی است که حسین(ع) و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شامیان بر ضد آنان گرد آمد. ابن زیاد و عمر سعد از فراهم آمدن آن همه سوار خوشحال شدند و آن روز، حسین(ع) و یارانش را ناتوان شمردند و یقین کردند دیگر برای او یاوری نخواهد آمد و عراقیان او را پشتیبانی نخواهند کرد».در مقابل شیعیان، بنی امیه و پیروانشان روز عاشورا را روز جشن و سرور قرار دادند. به تدریج دشمنان درباره عاشورا احادیثی ساختند تا آن روز را با فضیلت نشان بدهند، در حالی که آن روز، روز غم و اندوه و مصیبت است. روزی است که بهترین انسان را کشتند، جگر رسول خدا را پاره کردند و زنان و کودکان پیامبر را به اسارت بردند، آیا این روز میتواند روز مبارکی باشد؟!

امام صادق(ع) در همین‌ باره می‌فرماید: بنی امیه و همراهان آنان از شامیان، نذر کردند که اگر امام حسین کشته شد و به سپاهیان (بنی‌امیه) آسیبی نرسید و حکومت در خاندان ابی سفیان تثبیت شد، روز عاشورا را‌ عید قرار دهند و به شکرانه پیروزی خود، روزه بگیرند. این عمل، به صورت روش و سنتی میان مردم تاکنون ادامه دارد، که ریشه آن از خاندان ابوسفیان است. در این روز، مردم روزه می‌گیرند و با شادی، با خویشان و بستگان خود،‌رفتار می‌کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

روز جهانی استاندارد مبارک      

روز جهانی استاندارد هر ساله ۱۴ اکتبر در سراسر جهان به افتخار تلاش هزار تن از کارشناسانی که به صورت داوطلبانه در سازمان های توسعه استانداردها مانند IEC,ISO,ITU فعالیت نمودند، جشن گرفته می شود، هدف از روز جهانی استاندارد افزایش آگاهی نسبت به اهمیت و تاثیر استاندارد در اقتصاد جهانی است.

۱۴ اکتبر به طور خاص در سال ۱۹۴۶ به عنوان روز جهانی استاندارد انتخاب شد، هنگامی که نمایندگانی از ۲۵ کشور جهان برای اولین بار در لندن گرد هم آمدند و تصمیم به ایجاد سازمانی بین المللی برای تسهیل استاندارد ها گرفتند، هم اکنون مقر این سازمان در ژنو است.

ایران نیز از سال ۱۳۴۳ ، به عضویت این سازمان در آمد. مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران وظیفه تدوین استاندارد ملی در بخشهای کشاورزی، صنعت، معدن، ارتباطات، مواد غذایی و … را بر عهده دارد . این مؤسسه جهت حصول اطمینان از رعایت اصول استاندارد در فرآیندهای تولید کالا در کشور، حداقل یک بار درماه از خط تولید کارخانه ها نمونه برداری می کند و در صورت لزوم ، کالاهایی را به عنوان نمونه از بازارخریداری و آزمایش می کند تا میزان تطابق آنها را با استاندارد تعیین شده ، بررسی نماید .

استاندارد و استاندارد کردن از پایه های استقرار علم و فن آوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393
نظرات

 

چگونه آرامش خود را به دست می آورید؟

آیا فکر می کنید افردی که به راحتی بعد از مشکلات و ناراحتی های فراوان آرامش خود را به دست می آورند و به کارهای خود می رسند ، شق القمر کرده اند ؟

نه باور کنید که برای به دست آوردن آرامش اصلاً احتیاج نیست به زور متوسل شوید بلکه راههای زیر را انجام دهید تا آرامش خود را بازیابید .

  • جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه کنید . فکر نکنید این کار نشان دهنده شکننده بودن شماست .
  • دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید . سکوت عصاره آرامش است ، با زور نمی توان آن را ایجاد کرد، باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید اگر برایتان امکان دارد دست کم روزی یک ساعت تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید .
  • افراد آرام به خود می گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی توان کرد آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می برند .
  • وقتی احساس می کنید که سرتان پر از فکرهای جورواجور است و جای خالی در آن نیست با قدم زدن آنها را پاک کنید .
  • اکر نتوانید کسی را ببخشید افکار خشمگین تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد . شاد کردن دیگران باعث آرامش می شود .
  • آرامش را ازکودکان بیاموزید ببینید که چگونه در همان لحظه ای که هستند زندگی می کنند و لذت می برند .
  • از همان که هستید راضی باشید در این صورت احساس آرامش بیشتری می کنید .
  • هر چه اکیسژن بیشتری به شما برسد آرامتر خواهید شد خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید .
  • مهم نیست که با شما مودبانه برخورد کنند یا نه برخورد مودبانه شما باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شود . 
تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : شنبه 19 مهر 1393
نظرات

                         

                 عید غدیر خم بر تمامی کتابداران  زحمت کش مبارک باد

غدیر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علیبن ابی طالب را «ولی» پس از خود اعلام کرد. 

۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری این واقعه میان شیعیان بهعید غدیر خم شهرت دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393
نظرات

تبریک روز بازگشایی مدارس

روز بازگشایی مدارس را به تمامی ملت ایران تبریک عرض نموده و از خداوند برای تمامی دانش آموزان و معلمان گرامی سلامتی و تندرستی را خواهانیم 

تعداد بازدید از این مطلب: 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 24 شهريور 1393
نظرات
 شهادت آیت اله مدنی را به عموم مردم تسلیت می گوییم
شهید مدني آخرين نمازجمعه خويش را در 20 شهريور سال 60 برپا كرد و در نافله خود به ديدار يار شتافت. ساعت يك و 45 دقيقه بود و خطيب جمعه دو ركعت نماز جمعه را خواند و در جايگاه نماز به نافله ايستاد. در اين هنگام ناشناسي كه حدوداً 20 ساله بود، خود را از ميان جمعيت به جلو رساند. او قصد داشت به آقا نزديك شود. خواستند مانع راهش شوند، اما او اصرار داشت كه با آقا كار دارد. چون به او شك كردند، خواستند مانع او شوند. اما او بازوي خطيب جمعه را گرفت و نافله او را قطع كرد، مردم دريافتند كه او قصدي شيطاني دارد، خواستند تا او را به كناري كشند، ولي او ضامن نارنجك را كشيد، انفجاري وحشتناك در محراب نماز جمعه رخ داد و خون آيتي وارسته از آيات حق بر زمين محراب ريخت.                                                                                       .
آرامگاه وي هم اينك در جوار كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم مي باشد. 
شهيد مدني می فرمود: من در دو موضوع نسبت به خود شك داشتم.  يكي اينكه به من مي گويند: «سيد اسدالله»؛ آيا من واقعاً از اولاد پيامبر هستم؟ و ديگر اينكه آيا من لياقت آن را دارم كه در راه خدا شهيد بشوم يا نه؟
  روزي به حرم امام حسين(عليه السلام) رفتم و در آنجا با ناله و زاري از امام خواستم كه جوابم را بدهد. پس از مدتي يك شب امام حسين(عليه السلام) را در خواب ديدم كه بالاي سرم آمد و دستي به سرم كشيد و اين جمله را فرمود:
 
«يا بُنَّي انتَ مقتولٌ»
 
«اي فرزندم كشته مي شوي»
 
 كه جواب هر دو سوال من در آن بود. امام فرمود:« فرزندم، يعني من سيد هستم؛ و ديگر به من بشارت داد كه من شهيد مي شوم» 
روحش شاد
تعداد بازدید از این مطلب: 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 24 شهريور 1393
نظرات

ساقی  میخانه را گفتم که می را خام ده  

                                             بر دل بشکسته ی ما از وفا آرام ده

زندگانی جهان تلخ است و ما را مشکل است  

                                            در سرای جاودانی منزل خوش نام ده

از گنه شرمنده ام از سوز دل گویم ثنا  

                                             از شراب حوض پر کن بر کفم آن جام ده

عمری از من طی شد و امد خزان زندگی  

                                                جامه زیبا  بپوشانم  مرا  فرجام  ده

آمدم با عشق یار و دیده بهرش انتظار    

                                                دیدن  روی  نکویش  آرزو  انجام ده

هر کجا رو آورم گرگ اجل باشد در کمین    

                                          یک پیاله زان می شیرین بیا در کام ده

تا شوم خاموش و آسوده من از بار گناه  

                                             عقده دل را گشایم با صبا پیغام ده

روز محشر چونکه من آیم برون از خاک پاک  

                                                تشنه ام از آب کوثر وعده انعام ده

ای «امین» مویت سفید و دیده شد از دید تار 

                                           مرگ را پیش نظر بین بر دلت الهام ده

 

تعداد بازدید از این مطلب: 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 6 شهريور 1393
نظرات

 

مرتضي اميني ولاشاني متخلص به «امين» فرزند مرحوم رجبعلي در دوازدهم خرداد ماه سال 1321 شمسي در يك خانواده ي مذهبي و كشاورز ولاشان از توابع شهرستان خميني شهر چشم به جهان هستي گشود وي دراوان طفوليت شوري در سر و عشقي در دل داشت و دوران ابتدايي را با موفقيت به پايان رسانيد ودر سن 6 سالگي پدرش را از دست مي دهد و ضمن كشاورزي در سن بيست سالگي به استخدام نيروي انتظامي مشغول مي گردد و در سن 45 سالگي بازنشسته مي شود و مجدداً به كار كشاورزي مي پردازد وي صاحب 8 فرزند ( 3 پسر و 5 دختر) است . ديوانش شامل غزليات و قصايد و مثنويات و تمثيلات و دوبيتي ها و مراثي و مدايح ائمه اطهار (ع) است . اخلاص و ايمان و صفاي باطنش بر هيچ كسي پوشيده نيست . از ارادتمندان به اهل بيت (ع) است . وي نزد هيچ استادي شعر گفتن را نياموخت . بنا به همان كشش دروني و جاذبه هاي عميقي كه خداوند در زواياي انديشه اش به وديعه گذارده اين هنر متعالي را دنبال نمود .

چنانكه عشق آمدني بود نه آموختني. ادامه دارد ...

تعداد بازدید از این مطلب: 207
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : تركيان
تاریخ : پنج شنبه 6 شهريور 1393
نظرات

به دلیل نامشخص بودن روز ولادت حضرت احمدبن موسی(ع)، شورایعالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۸ روز ششم ذیقعده یعنی پنجمین روز از دهه کرامت را به نام روز بزرگداشت احمدبن موسی شاهچراغ جهت ثبت در تقویم مناسبت‌های ملی- اسلامی کشور تصویب کرد.

حضرت سید امیر احمد(ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(علیه السلام) است. پسران امام هفتم علیه السلام بنا به مشهور نوزده نفر می باشند. حضرت احمد بن موسی(ع) و محمد بن موسی(ع) از یک مادر که ((ام احمد)) خوانده میشد متولد گردیدند. آرامگاه ایشان اکنون در شهر شیراز، میعادگاه عاشقان است.
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چرا به امامزاده احمدبن موسی(ع) شاهچراغ می گویند؟

روایتی در این باره که در کتابی تاریخی نقل شده است را در اینجا نقل می کنیم.
«تا زمان امیر عضدالدوله دیلمی کسی از مدفن حضرت احمد ابن موسی (ع) اطلاعی نداشت و آنچه روی قبر را پوشانده بود تل گلی بیش به نظر نمی رسید که در اطراف آن،خانه های متعدد ساخته و مسکن اهالی بود. از جمله پیرزنی در پایین آن تل، خانه ای گلی داشت و در هر شب جمعه، ثلث آخر شب می دید چراغی در نهایت روشنایی در بالای تل خاک می درخشد و تا طلوع صبح روشن است، چند شب جمعه مراقب می بود،روشنایی چراغ به همین کیفیت ادامه داشت با خود اندیشید شاید در این مکان،مقبره یکی از امامزادگان یا اولیاء الله باشد،بهتر آن است که امیر عضدالدوله را بر این امر آگاه نمایم،هنگام روز پیرزن به همین قصد به سرای امیر عضدالدوله دیلمی رفت و کیفیت آنچه را دیده بود به عرض رسانید.امیر و حاضرین از بیانش در تعجب شدند.درباریان که این موضوع را باور نکرده بودند، هر کدام به سلیقه خود چیزی بیان کردند.اما امیر که مردی روشن ضمیر بود و باطنی پاک و خالی از غرض داشت فرمود:اولین شب جمعه شخصا به خانه پیرزن می روم تا از موضوع آگاه شوم.چون شب جمعه فرا رسید شاه به خانه پیرزن آمده و دور از خدم و حشم آنجا خوابید و پیرزن را فرمود هر وقت چراغ روشن گردید مرا بیدار کن .چون ثلث آخر شب شد پیرزن بر حسب معمول روشنایی پرنوری قوی تر از دیگر شب های جمعه مشاهده کرد و از شدت شعفی که به وی دست داده بود بر بالین امیر عضدالدوله آمده و بی اختیار سه مرتبه فریاد زد: « شاه! چراغ».واز آن به بعد به شاه چراغ معروف گردید.» 

تعداد بازدید از این مطلب: 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 4 شهريور 1393
نظرات

 

 

هفته دولت مبارك

مولى الموحدين، امام على (ع) در قالب نامه اى به مالک اشتر، خطاب به همه دولت مردان اسلامى درباره تکبر و غرور رياست چنين هشدار مى دهد: 
اگر با مقام و قدرتى که دارى، دچار تکبر و يا خود بزرگ بينى شدى، به بزرگى حکومت پروردگار که برتر از توست بنگر که تو را از آن سرکشى نجات مى دهد و تندروى تو را فرو مى نشاند و عقل و انديشه ات را به جايگاه اصلى باز مى گرداند.

هفته دولت، هفته اقتدار و پيروزى دولتى است که حمايت و پشتيبانى ميليونها تن از ملت خود را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ايجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنيت است. اين هفته مبارک بر همه دولت مردانى که وجود خويش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند، خجسته و فرخنده باد. 

 به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد. 
علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند. روحشان شاد. 
امام خمينى (ره)؛ رهبر کبیر انقلاب، دورى مسؤولان ايران اسلامى را از رفاه و تجملات و ثروت ها، لطف الهى دانسته و مى فرمايد: 
اگر يک حکومتى، ارزشهايش ارزشهاى انسانى، اخلاقى و اسلامى باشد (و) بخواهد خدمت به نوع خودش بکند و خودش را خدمت گزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً يک قدرت خارجى نمی تواند او را تحت تاثير قرار بدهد.

و اما هفته دولت، فرصتى است تا لختى تامل کنيم و به آن چه در گذر شتابزده زمان پنهان مانده، نظر افکنيم. بايد رنج و تلاش مسوولان متعهد کشور را ارج نهيم، خدمت هاى ناديدنى دولت مردان خدمتگزار و صاحب منصبان درد آشنا را سپاس گوييم و به همه تلاش گران و زحمت کشان نظام جمهورى اسلامى خسته نباشيد بگوييم.

تعداد بازدید از این مطلب: 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : سه شنبه 4 شهريور 1393
نظرات

 

بدانيم و بخنديم

  •    ماهي قزل آلا مي تواند پرشي به ارتفاع دو متر داشته باشد .

شايد اون ها هم مسابقه ي پرش ارتفاع برگزار مي كنن و ما خبر نداريم !

  •    بادام زميني يكي از مواد تشكيل دهنده ي ديناميت است .

پس در مصرف بادام زميني زياده روي نكنين چون در معرض انفجار قرار مي گيرين !

  •    نيمي از مردم آمريكا رژيم مي گيرند .

از بس مال مردم كشورهاي ديگه رو بالا گشيدن و مفت خوري كردن !

  •    يك هواپيماي كوچك مي تواند به صورت معكوس و به عقب حركت كند !

فلفل نبين چه ريزه !

  •     انسان هنگام خواب كالري بيشتري استفاده مي كند تا هنگام تماشاي تلويزيون .

همه اش نشينين تلويزيون نگاه كنين ، يه وقت ذهن تون فسيل ميشه !

تعداد بازدید از این مطلب: 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 3 شهريور 1393
نظرات

 

ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر
حضرت فاطمه معصومه (ع) در اوّلین روز ماه ذى القعده سال 173 هـ ق،  25 سال بعد از تولد حضرت امام رضا (ع) در شهر مدینه منوّره چشم به جهان گشود.
از میان فرزندان بزرگوار حضرت امام موسى بن جعفر(ع)، دو فرزند ایشان یعنى حضرت امام على بن موسى الرضا (ع) و حضرت فاطمه کبری (ع) ملقّب به معصومه، از ویژگی های خاص برخوردار بوده اند تا  ادامه دهنده خطّ امامت بعد از پدر باشند.
آن حضرت به همراه امام رضا (ع) هر دو در دامان پاک یک مادر بزرگوار به نام حضرت نجمه خاتون (س) که از مهاجران مغرب بود، رشد و پرورش یافته اند. این در حالى است که پدر بزرگوارشان پیوسته در زندان هارون الرشید بسر مى بردند و سرانجام در همان زندان، هنگامى که حضرت معصومه (س) در سن ده سالگى بود، به شهادت رسیدند و از آن زمان به بعد حضرت معصومه (س) تحت مراقبت برادرش امام رضا (ع) قرار گرفت.[1]
حضرت معصومه (س)، معصوم به معنایی که در مورد پیامبران و امامان به کار می رود نبوده، امّا ایشان دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائرانش وعده بهشت داده شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 31 مرداد 1393
نظرات

 

روز پزشك را به  جامعه پزشكي و ملت ايران تبريك مي گوييم

اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی

                                           اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی             

دکتر محمد قریب

ابوعلی حسین بن عبد الله بن سینا در سال  359  - 370 هجری -  در روستایی در حوالی بخارا چشم بر جهان گشود 

آثار «ابوعلی»  شامل 238 کتاب و رساله و نامه می‌شود. او تنها حکیمی است که تقریباً همه‌ی آثارش باقی مانده و بسیاری از آنها به طبع رسیده و برخی به زبانهای مختلف ترجمه شده‌است.

تعداد بازدید از این مطلب: 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 31 مرداد 1393
نظرات

درس شيرين استاد

  •   روزي يك ربع مطالعه تفسير قران بكنيد ؛ اگر چند نفري براي هم بخوانيد و گفت و گو كنيد ، نتيجه اش اين مي شود كه چهار سال ديگر اگر مهندس يا كس ديگري شديد ، با قرآن آشنا ميشويد .
  •     تلفن يك اسلام شناس را داشته باشيد ، شما مسلمان هستيد ، اما نيم ساعته بي دين مي شويد؛ دو ليتر هم از خوف خدا گريه كنيد باز يك شبه بي دين مي شويد ؛ يك شبهه مثال بزنم ؛ چرا دست دزد را قطعمي كنند ، در حالي كه با اين كار يك عمر اين فرد سربار جامعه   مي شود؟ جواب اين شبهه اين است كه قطع كردن دست دزد 26 شرط دارد .
  •  يك كتاب «راز فلسفه نماز» را بلد باشيد و يا حداقل خوانده باشيد .
  •  وقتي امام (ره ) به آمريكا يك سيلي زد در دنيا كنگره اي برگزار كردند كه چه شد و چرا اين گونه ضربه خورديم ، نتيجه اين كنگره  ها اين شد كه بايد به هر طريقي آخوندها را كنار بگذارند ، براي همين است كه مي گويند : چه كسي گفته است بايد تقليد كرد، مگر خود انسان عقل ندارد ؟ جواب اين شبهه اين است كه اگر در كل دنيا تحقيق كنيد ،   نمي توانيد كسي را پيدا كنيد كه تقليد نمي كند ، تقليد يعني مراجعه به كارشناس و متخصص .
  •   چرا نماز بخوانيم ، مگر خدا نياز دارد ؟ جواب اين است كه انسان با خدا يك هويت دارد و انسان بي خدا يك هويت ديگر؛ اگر مردم همه خانه هايشان را رو به خورشيد بسازند يا نسازند براي خورشيد فرقي  نمي كند . 
  •   ميلياردي فكر كنيد و ميلياردي دعا كنيد ؛ آيه « ان الارض يرثها عبادي الصالحون» در قرآن آمده است . در نماز هم مي گوييم « السلام علينا و علي عبادالله الصالحين » يعني سلام بر ياران امام زمان ( عج) پس مي بينيد كه  چنين آينده اي را هم در دعاهايمان ديده ايم .
  • چگونه مي شود با يك ريال ، ميلياردي كمك كنيم ؟ يك ريال در صندوق كميته امام بيندازيد ، اما دعا كنيد كه بلااز همه موجودات جهان رفع شود . در دعاهاي ما رمضان هم داريم « الهم ... كل فقير ، الهم ... كل اسير» اين مي شود دعاي ميلياردي .
  •    لقمه حلال در استجابت دعا تأثير دارد بچه بودم در كاشان ميوه باغ ها را دزدكي مي خوردم؛ چرا كه مي دانستم هنوز سنم 15 سال نشده است ، بعداً خواندم هر كس بچه بوده كاري هم كرده است بايد بعداًكه بزرگ مي شود جبران كند.دو ليتر هم گريه كني ، بايد مال مردم را پس بدهي ، شايد بگويي رويت نمي شود بارها بايد صدقه بدهي و يك جوري به او برساني .
  •    دعاي خير بخواهيم ، نگوييم من عاشق فلان دختر و پسر هستم ، خدا من را به باو برسان . من مي خواستم دبيرستان بروم ، اما پدرم مي گفت : آخوند بشوم . رفتم دبيرستان و يك روز از بقيه بچه ها كتك خوردم . چهار دست و پا خودم را به خانه رساندم ، پدرم از من پرسيد : محسن چرا چشمت كبود است ، گفتم : در دبيرستان كتك خوردم آن وقت گفت : محسن آخوند مي شي ؟با ذوق گفتم : آره . من با زور كتك آخوند شدم و هميشه مي گويم خدا بيامرزد پدر آن هايي كه من را كتك زدند . ما نمي دانيم نفعمان كجاست ، بايد بگوييم خدايا آن چه را خير ماست به ما بده .
  •     در انتخاب همسر قيدهايي وجود دارد ، براي همين چند اصل را بايد قيچي كنيد ، اول اصل مدرك ، اين كه دانشجويي و بايد خانمت هم دانشجوباشد را قيچي كن ؛اگر مدرك ملاك بود هيچ كدام از علماو مراجع نبايد زن مي داشتند ، اگر فكرها به هم مي خورد ، مدرك مهم نيست ، لهجه و زبان هم مهم نيست . سن مفيد است كه زن كوچك تر باشد ، اما باز هم خيلي مهم نيست .
  •     دعا آدابي دارد ؛ اول با بسم الله شروع كنيد . دوم از خدا تجليل كنيد و صفات خدا را بگوييم : كريم ، غفور ، عزيز ،رحيم ، سوم نعمت ها را بشماريم : سالمم ، مسلمانم و ... هستم و بعد براي اين نعمت هم شكر كنيم . براي نعمت هايي هم كه نمي فهميم بي نهايت شكر كنيم ، بعد عيب هاي خودمان را بگوييم و صلوات بفرستيم و بعد دعا كنيم .
تعداد بازدید از این مطلب: 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 30 مرداد 1393
نظرات

به نام ايزد هستي

از عموم همشريان عزيز ولاشان دعوت مي شود در همايش چهره هاي ماندگار ادبي شركت و چنانچه آثار ادبي از جمله شعر و يا داستان نوشته اند و مي خواهند در انجمن ادبي ولاشان واقع در كتابخانه شهيد مطهري ولاشان مورد نقد و بررسي قرار گيرد و نهاياً به مسابقه گذاشته شود آثار خود را تا مورخه 15/6/93 بوسيله ايميل و يا حضوري تحويل كتابخانه نمايند/.

وبلاگ كتابخانه :www.motaharibook.loxblog. com

تلفن كتابخانه33750440

تعداد بازدید از این مطلب: 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : چهار شنبه 29 مرداد 1393
نظرات

 شهادت امام صادق را به تمامي ملت ايران تسليت عزض مي نماييم

تیر غم

زهر طرف به کمان تیر غم زمانه گرفت                دل مرا که بسى بود خون، نشانه گرفت
چو جد خویش على سال ها به خانه نشاند      ز دیده ام همه شب اشک دانه دانه گرفت
هنوز  خانه  زهرا  نرفته  بود  ز  یاد                    که آتش از درو دیوار من زبانه گرفت
سپاه کفر به کاشانه ام هجوم آورد                      مرا به زمزمه و ناله شبانه گرفت
ز باغ فاطمه صیاد، مرغ سوخته را                     دل شب آمد و در کنج آشیانه گرفت
سر برهنه و پاى پیاده برد مرا                             پى اذیت من بارها بهانه گرفت
هنوز خستگى راه بود در بدنم                      که خصم تیغ به قتلم در آن میانه گرفت
هزار شکر که زهر جفا نجاتم داد                      مرا به موج غم از مردم زمانه گرفت
چه خوب اجر رسالت گرفت آل رسول             که گه به زهر جفا گه به تازیانه گرفت
گرفت تا سمت نوکرى ز ما «میثم»                  مقام   سرورى  و   جاودانه  گرفت

                                                                            غلامرضا سازگار (میثم)

تعداد بازدید از این مطلب: 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : تركيان
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1393
نظرات

خوش آمدید به کوچه های صبح و اذان؛ به کوچه های صبح و سلام، به کوچه های عصر و خسته نباشید!

خوش آمدید، چشم هایی که در تولد پروانه ها بودید و دیدید آسمان را که میزبان چقدر پرواز بود!

خوش آمدید، دست های از طواف زخم ها و گلوله ها برگشته! این خاک، این خاک مقدس، خودش را زیر گام های شما به یاد می آورد. شما، پرچمی دیگر از سربلندی و عزت، بر تارک این خاک همواره پیروز هستید. چقدر بوی کمیل و عاشورا در شانه های شما پیچیده است! چقدر بوی پروانه ها و بوی پروازهای بی برگشت می دهید!

این خاک، به دست های شما، به دل ه شما که از ایمان پر است، همواره ایمان داشته است.

امروز، روز بازگشت توست.   امروز، روز یادآوری دلاوری های کبوترانه توست.    امروز روز بازگشت خاطرات فراموش شده شهیدان است.

خوش آمدی به دیار مردان رشادت و دلیری !

خوش آمدی به وطن که تا پای جان، برایش جان فشانی کردی
!

تعداد بازدید از این مطلب: 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود