راههایی برای کسب آرامش ..

آمار مطالب

کل مطالب : 124
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 44
باردید دیروز : 127
بازدید هفته : 220
بازدید ماه : 209
بازدید سال : 702
بازدید کلی : 8411

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان كتاب خانه شهيد مطهري ولاشان و آدرس motaharibook.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : تركيان
تاریخ : دو شنبه 13 بهمن 1393
نظرات

راههایی برای کسب آرامش ..

دوسوم مردم به دنبال راه حلی برای بر خورد با استرس می گردند در حالی که استرس به خودی خود مشکل ساز نیست .بلکه عکس العمل ما در برخورد با استرس است که گاهی ایجاد مشکل می کند .

بیشتر ما در اغلب موارد نمی دانیم چگونه با یک بحران رو برو شویم ولی استرس در چنین لحظاتی زندگی مارا نجات می دهد برای مثال نجات یک مرد سنگین وزن توسط یک آتش نشان . بنابراین وجود استرس برای ادامه بقا امری حیاتی است .

ما بطور معمول استرس را در هنگام پاسخگویی به افکار ، احساسات و یا هیجانات فیزیکی خود تجریه می کنیم برای مثال زمانی که نگران نمره امتحان هستیم . در این حالت نمی توانیم آرامش داشته باشیم و به صورت عادی رفتار کنیم و به طور حتم ، این شرایط برای سلامتی ما خطر ساز خواهد بود .

برطبق شواهد ، ایجاد شرایطی که در آن بتوانیم برای چند لحظه دست از کار بکشیم و ذهن را از نگرانی ها خالی کنیم و به زمان حال برگردیم ، می تواند نقش مهمی د رکاهش تاثیرات منفی واکنش های استرسی داشته باشد .

در واقع با برگشتن به زمان حال ، توانایی کنترل استرس ، امری امکان پذیر خواهد بود .

در اینجا تمرین کوتاهی به شما معرفی می شود که با انجام روزانه آن می توانید بین محرکهای محیطی و استرس خود فاصله ایجاد کنید .

1- ایست : برای چند لحظه فعالیتی را که مشغول انجام آن هستید را کنار بگذارید .

2- چند نفس عمیق بکشید : اگر مایلید این کار را برای مدت زمان بیشتری انجام دهید می توانید دقایقی به نفس کشیدن معمولی خود بپردازید و به چگونگی ورود و خروج هوا از راه بینی توجه کنید .برای تمرکز بیشتر در هنگام ورود هوا به ریه هایتان کلمه "دم " و هنگامی که هوارا از ریه خارج میکنید کلمه " باز دم " را تکرار کنید .

3- افکار ، احساسات و هر چیزی را که با حواس پنجگانه خود درک می کنید ، مشاهده کنید : رفتار بازتاب افکار است پس توجه داشته باشید که این افکار ، واقعی و دائمی نیستند . به احساسات خود در این لحظه توجه کنید و ببینید این احساسات در بدن شما چه حالتی ایجاد می کند . تحقیقات نشان داده اند که تنها شناخت احساسات می تواند میزان ترس در مغز را پایین بیاورد و تاثیر آرام بخش داشته باشد .بعد به بدنتان توجه کنید . نشسته اید ؟ ایستاده اید ؟ آیا هیچ گونه درد و یا ناراحتی  احساس می کنید ؟

4- به کاری بپردازید که به شما کمک می کند و آرامتان می سازد : کارهایی مانند صحبت کردن با یک دوست، ماساژ دادن شانه ها و یا نوشیدن یک فنجان چای ...

برای کسب یک تجربه جدید کل تمرین را انجام دهید . ببینید در چه لحظاتی ذهن شما براستی از استرس خالی میشود .

حتی میتوانید برای هوشیاری بیشتر ذهن ، در گوشی موبایل خود علائم هشداردهنده ای بگذارید که پیام "ایست " را به شما یاد آوری کند .

چنانچه به طور دائم از این روش برای از بین بردن استرس خود استفاده کنید ، به طور حتم در طی روزها ، هفته ها و ماهها ی آینده ، تاثیر خوشایند آن را تجربه خواهید کرد ...



تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود